חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בר מצווה הוא אירוע חשוב ובעל משמעות לכל ילד וכל הורה

יום הולדת 13

לפי היהדות. חשיבותו של בר מצווה עולה על חשיבות כל יום הולדת אחר, אפילו על חשיבותם של ימי הולדת עגולים כמו יום הולדת 10 או יום הולדת 30. לכן יש לייחס לארגון מסיבת בר מצווה חשיבות רבה ולתכננה בהתאם.

יום הולדת 13 לילד שלך זה לא עוד סתם יום הולדת!

תכנון אירוע בר מצווה

נהוג לציין את גיל בר המצווה באמצעות שני אירועים – עליה לתורה ומסיבה חגיגית נוספת. טקס בר מצווה הוא טקס בעל חשיבות רבה והוא נבדל ממסיבת יום הולדת רגילה בשל חשיבותו זו.

לכן, כדאי להתייחס לטקס זה בצורה מיוחדת ולהתאים לו ברכות לבר מצווההזמנות לבר מצווה, דרשת בר מצווה ושאר תכנונים בהתאם לייחוד זה.

רעיונות מקוריים לנותני שירות שאפשר להביא לאירוע:

המלצות לתכנון והפקת טקס מסיבת בר מצווה

לפני שניגשים לתכנן מסיבת בר מצווה, כדאי להתייעץ עם הנער המגיע למצוות. זוהי גם דרך נוספת לציין את חשיבותו של טקס בר מצווה – הפיכתו של הנער מילד לבוגר.
יהיו כאלו שירצו לציין את בר המצווה רק באמצעות עלייה לתורה בבית הכנסת ויהיו כאלו שירצו לתכנן מסיבת בר מצווה גדולה עם ברכה לבר מצווה, דרשת בר מצווה ושאר מנהגים. בכל מקרה כדאי להיוועץ בנער עצמו.

מסיבת בר מצווה היא מסיבת יום הולדת עם ערך נוסף. כדאי לחשוב על ברכת בר מצווה הולמת ועל דרכים מיוחדות לציון אותו ערך נוסף. ישנם רבים הבוחרים לערוך בר מצווה בכותל המערבי בירושלים. עריכת טקס בר מצווה משמעותי כזה במקום בעל חשיבות כמו הכותל יכול להוסיף תוכן חינוכי רב ולהקנות לאירוע אופי ייחודי ומכובד.

אלו המעדיפים לציין טקס בר מצווה באירוע חגיגי גדול יכולים להשכיר אולם אירועים ולערוך שם אירוע מכובד, אולם אפשר לחשוב על מקומות חלופיים כמו למשל מועדונים, מסעדות ואף חוף הים.
אם מחליטים על עריכת בר מצווה באולם יש להקפיד על תיאום מבעוד מועד, כמו גם לדאוג לספקים שונים כמו: תקליטנים, שירותי קייטרינג וכדומה.

הכנת ברכה לבר מצווה היא חלק חשוב מהאירוע. ברכות לבר מצווה הן דרך יפה לציין את חשיבות הטקס והמעבר מילדות לבגרות. נסו לחשוב על ברכות בר מצווה שידגישו את ייחודו של האירוע ואת השינוי שהוא מציין בחייו של הנער. דוגמאות של ברכות לבר מצווה תוכלו למצוא בדף ברכות ליום הולדת.

ניסוח דרשה לבר מצווה הוא גם כן חלק חשוב מהאירוע. דרשות לבר מצווה הן הדרך בה מודה הנער למשפחתו ויקירו ומתחייב להתנהג באופן הראוי לגילו. כדאי להנחות את הנער ולעזור לו לנסח דרשת בר מצווה מכובדת. דרשות בר מצווה, ברכות בר מצווה ודוגמאות לנאומים וברכות אחרות אפשר גם כן למצוא בדף הברכות שלנו.

טקס בר מצווה מחייב הזמנה ייחודית. הזמנה לבר מצווה צריכה להיות כזו המדגישה את ייחודיות הטקס עבור הנער החוגג ועבור משפחתו. תוכלו למצוא דוגמאות של הזמנות לבר מצווה באתר שלנו, אולם אני ממליצים לחשוב על נוסח אישי מיוחד שיציין את חשיבות האירוע.

הקלטת שיר כניסה או דרשה – לעשות כניסה מדהימה למועדון או לאולם עם שיר או דרשה שחתן בר המצווה מקליט מראש באולפן הקלטות מקצועי.

הכנת מצגת או קליפ שאותו תקרינו באירוע – קליפ שהילד שרה שיר או מצגת תמונות מילדות ועד בגרות.

הקלטת ברכות משפחה – כל המשפחה מגיעה לאולפן הקלטות להקליט ברכה אישית קצרה לחתן בר המצווה. כל הברכות יושמעו באולם לפני כל האורחים.

דילוג לתוכן