חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רעיונות ליום הולדת לגיל 5

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

יום הולדת של גיל 5 הוא יום הולדת מרגש במיוחד – זוהי השנה האחרונה של ילדך או ילדתך בגיל הרך!

משנה הבאה, מגיל 6 ומעלה, הוא כבר ייחשב לילד בוגר יותר וייכנס אפילו למערכת החינוך. 

זוהי ההזדמנות האחרונה לחגוג את הילדות המאושרת, את ימי הגן ואת המשחקים האינסופיים. אספנו עבורכם כמה רעיונות ליום הולדת לגיל 5.

הופעת ליצן

שימו לב – חובה לבדוק קודם שהילד או הילדה לא פוחדים מליצנים! רוב הילדים לא פוחדים מליצנים, אבל הצבעים החזקים, המסכות והבעות הפנים הלא-ברורות עשויות להבהיל כמה מהילדים. 

כדאי לבחור ליצן שניתן לראות את פניו בבירור, למקרה שבמסיבה יהיו ילדים שנוטים יותר לחששנות. 

הופעה של ליצן במהלך יום ההולדת היא רעיון נפלא לפעילות ליום הולדת גיל 5, ויכול למלא את האווירה בצחוק מתגלגל וחיוכים. בתור ההורים, הופעת הליצן גם תאפשר לכם זמן מנוחה קצר, שבו כל הילדים עסוקים ולא צריך להשגיח בשבע עיניים על אף אחד…

ביקור בתחנת כיבוי אש

 איזה ילד לא אוהב את סמי הכבאי? איזה הורה לא מכיר את שיר הפתיחה של התוכנית האהובה הזו בעל פה, גם מתוך שינה? 

בתור הפתעה ליום הולדת גיל 5, אפשר לנסות לתאם עם תחנת כיבוי האש הקרובה לביתכם ביקור קצר. 

אפשר לבקר במסגרת משפחתית, או להזמין את ילדי הגן לביקור קצרצר ואז לצאת לפעילות קצרה באזור (על מנת שלא להפריע לפעילות הכבאים כמובן). 

הילדים יוכלו לפגוש כבאים, לראות מקרוב את הכבאיות ולראות אפילו את זרנוקי המים המפורסמים לכיבוי השריפות. חוויה מובטחת של התרגשות שיא והנאה רבה, שתישאר עם ילדיכם לזמן רב מאוד.

יום הולדת בגן החיות

כשחושבים על יום הולדת גיל 5 מה לעשות הופכת לשאלה משמעותית – איזה פעילות גם תעסיק את הילדים וגם תהיה מעניינת ומרגשת עבורם? 

ביקור מתוכנן בגן החיות הקרוב יכול להיות אפשרות נהדרת. אם מזמינים מראש סיור מודרך לכבוד יום ההולדת, לפעמים ניתן אפילו להגיע לפעילויות מיוחדות שאחרת אי אפשר היה להגיע אליהן:

 האכלת פילים, למשל, במהלכה הפילים לוקחים בעזרת החדק שלהם תפוחים ותפוזים מידיהם של הילדים (הפילים נשארים בתוך הכלוב כמובן, והדבר בטיחותי לחלוטין). 

כדאי לשלב את האפשרות הזו במתנה לגיל 5 הרלוונטית לבעלי חיים, ומומלץ במיוחד לבחור גן חיות איכותי ומרשים. גן החיות התנ"כי בירושלים, למשל, יכול להיות אפשרות מצוינת.

סדנת עפיפונים

כשמחפשים לקראת יום הולדת גיל 5 רעיונות לפעילות, סדנאות פחות נוטות לצוץ במחשבה. למרות זאת, חבל שכך: ישנן סדנאות הנפלאות לגילאי הילדות שיכולות לספק חוויה נהדרת לכל הילדים. 

סדנת עפיפונים יכולה להיות בדיוק סדנה מהסוג הזה. עפיפונים נקשרים יותר מכל דבר אחר לילדות, ולכייף של אחר הצהריים עם רוחות והרבה צחוק והנאה. 

בסדנת עפיפונים אפשר ללמוד, בהתאם לגילאי הילד, כיצד להכין עפיפון ביתי מחומרים שיש לכולם בבית. העפיפון נשאר כמובן כמתנה לילד, שיוכל להמשיך ולהעיף אותו לאורך זמן רב – עם גאווה רבה, על כך שהעפיפון הוא יציר כפיו.

סדנת מדע

 האפשרות הזו דומה לאפשרות הקודמת, אבל בשינוי קל: היא מתאימה מאוד לילדים חקרנים וסקרנים, שאוהבים לערוך ניסויים ולהתמלא בפליאה. 

בסדנת מדע אפשר לערוך ניסויים שונים, המתאימים כמובן לגילאים הרלוונטיים, ולהפתיע את כל הילדים המוזמנים במגוון תופעות מדעיות משונות. 

ניתן להיעזר במדריך מקצועי לסדנה, אך לערוך אותה בבית בכלים שיש לכל אחד – במידה וההורים הם בעלי הבנה וידע בתחום, כמובן. 

להזמנת סדנה מוכנה יש יתרון נוסף בכך שהיא מגיעה עם כל החומרים הדרושים, ובכך למעשה מאפשרת מגוון רחב יותר של ניסויים ושימוש בחומרים שונים.

שאלות ותשובות בנוגע לרעיונות ליום הולדת לגיל 5

ישנן שתי אפשרויות עיקריות: אפשר לבחור לילד מתנה בהפתעה, על סמך היכרותכם אותו, או להתייעץ עם הילד ולתת לו אפילו לבחור בעצמו את המתנה. 

הבחירה בין שתי האפשרויות תיעשה על פי היכרותכם עם הילד שלכם: מה יהיה לו הכי מרגש? מה יהיה לו, או לה, הכי טוב?

כדאי למצוא דרך לשלב גם את האחים ביום ההולדת, כדי שלא ירגישו זנוחים וידעו את מקומם בתוך האירוע. אם מדובר באחים מספיק גדולים ובוגרים, אפשר לתת להם תפקיד בתוך יום ההולדת: 

הם אחרים על כינוס הילדים לקראת העוגה, למשל, או על סידור הילדים בתור לפני פעילות מסוימת. אם מדובר באחים קנאים יחסית, יש מקום לשקול גם קניית מתנה קטנה (שלא תעלה על מתנת ילד יום ההולדת) לאחים.

הדבר תלוי, קודם כל, בעונות השנה. אם יום ההולדת נערך בחודשי הקיץ הלוהטים או בחודשי החורף הקרים והרטובים, בהחלט כדאי לבחור בחלל סגור. 

באביב ובסתיו, יכול להיות נעים יותר לבחור דווקא בחלל פתוח כמו פארק או גינה ציבורית – או אפילו חוף הים, אם יש מספיק מבוגרים להשגיח על כל הילדים.

גיל 5 הוא צעיר יחסית למסיבת הפתעה אבל בהחלט אפשר לעשות מסיבה ולהפתיע את הילד או הילדה שלכם

לחזור למשהו ספציפי?

אהבת? אפשר לשתף!

רוצים לקבל רעיונות ליום הולדת?

השאירו פרטים ונשלח לכם למייל

עוד בנושא

Special gift!

כל מה שצריך בכדי לחגוג יום הולדת

רוצה עזרה מקצועית לחגיגה?

אפשר ליצור איתנו קשר ונשמח לסייע לך בחבילת יום הולדת מושלמת